zondag 22 januari 2017

Bourgondisch bordenrek

Wat ontzettend leuk dat mijn blog steeds vaker gevonden en gelezen wordt. Voel je ook vrij om te reageren, want het wordt nog leuker als we onderling interieurtips uitwisselen of naar elkaars diy-projectjes verwijzen. Ik ben benieuwd waar jij mee bezig bent!
Intussen laat ik je graag zien wat mijn laatste aankoop is bij de Kringloop: een eiken bordenrek.
 
 
 
Het heeft drie plankjes (met ribbels, om de borden in te verankeren) en ik viel vooral voor het houtsnijwerk, zoals de eikenblaadjes. Ik denk dat ik het ga hangen boven onderstaand kastje, dat in ons huisje in de Bourgogne staat. En dan bijvoorbeeld - droomdroom - van die rode Engelse Myott Royal Mail borden erin.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zo'n kastje heet een confiturier, waar vroeger de zelf gekookte potten jam in bewaard werden. Het hoorde bij de overgenomen boedel en was diep donkerbruin. Ik heb het in een eigen kleurmengsel van krijtverf geschilderd, dat Bourgondisch rood heet! Dan is het wel mooi om het rek dezelfde kleur te geven. Alleen, die verfpot staat ruim 750 kilometer verderop in een schuur en is inmiddels misschien bevroren...
 
UPDATE: het pakte uiteindelijk leuk uiit. En zo staat het hoekje er anno 20222 bij:




Geen opmerkingen: