donderdag 26 januari 2017

Hangers om niks aan te hangen

Ik kan er niets aan doen, maar zelfs de kleerhangers die ik voor deze knutsel gebruikte, waren gratis. We waren van de zomer een dagje naar Scheveningen en bij een kledingwinkel stond een bak buiten met een berg houten hangers voor de pak.

 Gisteren besloot ik er drie verschillende brocante hangers van te maken: eentje met een tekst (met een permanente marker), eentje met de vogelplaatjes uit de Flow (die ik eerder gebruikte voor een houtbak) en eentje met andere mooie plaatjes die ik ooit uitknipte.
Verder heb je dan restjes krijtverf nodig en decoupagevernis om de plaatjes op te plakken. 

Al snel hingen er overal kleerhangers te drogen: aan de lamp, aan een stuk drijfhout en aan een keukenkastje. Want het bespaart tijd als je gelijk de voor- en achterkant schildert. Als je je hangers intensief wilt gebruiken, kun je ze waxen om de krijtverf te fixeren. Daarna heb ik ze nog wat doorgeschuurd en ze deels met koffiedik ingesmeerd.



Nu alleen nog bedenken wat ik eraan ga hangen. Eigenlijk zonde; dan zie je de voorstelling niet meer! Kettingen misschien?


 
 
 
 
Deze vind ik de mooiste:


 


Geen opmerkingen: