donderdag 12 januari 2017

De lamp hangt scheef


 
 Ik wilde wel eens met zpagetti aan de gang. Omdat ik van haken hou, ging ik op zoek naar hoe ik om een bestaand kapje voor een schemerlamp heen kon haken. Want ik had een standaard gevonden bij de Kringloop en had zelf nog een ouderwets, geplooid kapje. Hier vond ik een goede beschrijving; hij is wel Duitstalig.
 Natuurlijk moet je de maat altijd aanpassen aan je eigen kapje en dus goed opletten waar je moet meerderen (als je aan de smalste kant begint) of minderen (als je onderaan begint, aan de breedste kant).
 
 
Eigenlijk is de fitting van het kapje te breed voor de standaard, met het gevolg dat hij er los op ligt, in plaats van vastgeschroefd zit. Regelmatig hangt dan ook de lamp scheef bij ons. Geen wonder dat ik altijd tweedehandswinkels afstruin...


 

Geen opmerkingen: