zaterdag 14 januari 2017

Boudoir-beauty

 
Na de vorige blog gelijk nog eentje over het bekleden van een stoeltje. Deze heb ik vorig jaar al gemaakt.
Onderstaand stoeltje stond in de inboedel van ons Franse huisje behoorlijk lelijk te wezen.
Het frame was van aangeslagen koper en de bekleding van vaalrode fluweel. De vorm was zo kitscherig dat het ook weer iets charmants had. Dus ik wilde graag uitproberen of een nieuwe look het van de vuilstort kon redden.

  
Ik heb het frame wit gelakt met radiatorverf en er een zachtgeel, zijden stofje op geniet. Zo werd het een stijlvol meubeltje. Ongeschikt om veel zituren op te maken, maar zo vaak ben ik niet in Frankrijk en daar ben ik trouwens meer van de kaplaarzen en een oude trui dan van 's ochtends tutten. Bovendien, de kaptafel werd er niet bij geleverd...
Dus dat wordt nog een leuke zoektocht op brocantemarktjes, deze zomer.
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen: