zaterdag 25 februari 2017

Niets meer aan doen

Wat een prachtige kleur rood leek me Kroonjuweel van Gamma. Die zou mooi passen bij het groen (Histor, Geordend) van de kamermuur. Ik liet 'm mengen in de krijtverfversie en bracht de pot naar Frankrijk. Toen ik 'm daar openmaakte, was ik minder enthousiast: de inhoud was felroze, knallend fuchsia. Daar kon ik niks mee en ik wilde hem terugbrengen. Maar omdat ik toch aan de slag wilde, mengde ik een deel ervan met een andere kleur rood (een beetje oranje-achtig) die ik nog had. Ik schilderde er een kastje in, maar was matig tevreden. De laffe kleur ging me steeds meer tegenstaan.

Toen ik later nog 's keek naar het verfstokje van de 'fuchsia pot', bleek die prachtig donker opgedroogd. Deze rood had helemaal geen mengkleur nodig, hij was van zichzelf al mooi!
 Er zat niets anders op dan het kastje over te schilderen. En wel twee maal. Maar het was het waard. Ook het bordenrek schilderde ik in dit rood en het setje - kastje plus bordenrek - is helemaal leuk!
Een foto van het bordenrek houd je nog tegoed, want dat moet eerst hangen en gevuld worden.


  
  Linksboven de mengkleur rood die in het echt nog laffer was dan op de foto en rechts het nieuwe rood.

Geen opmerkingen: