maandag 20 februari 2017

Krantenbak zonder krant


Je ziet ze veel: dit type houten lectuurbak met spijltjes. Zo'n bak is altijd handig. Ik besloot de onze, die ooit van mijn ouders was en nu in Frankrijk staat, in dezelfde kleur te verven als de kast (Shanghai, Wood & wall krijtverf van Gamma), maar hem ook wat groen te geven. Met de laatste druppels latex van onze groene muur schilderde ik de spijltjes en het middenstukje van de greep.


Eerst was ik erg aan het hannesen met tesakrep, maar later deed ik het met een klein penseeltje uit de losse hand. Dat is zoveel makkelijker dan in het rond afplakken. Gewoon een doekje in de aanslag houden, voor als je over de rand verft.
Als krantenbak zal hij geen dienst doen. Want kranten komen nooit in de bak terecht; daar wordt de kachel mee aangemaakt of ze liggen op de vloer als bescherming tegen verfspatten.
 

 

Geen opmerkingen: