donderdag 2 februari 2017

Leuk stel

Werk in uitvoering. Dus hier deel twee van de trilogie: vaaslamp. Het onderstel is bijna klaar, maar nu moest ik nog een geschikte lampenkap vinden. Bij de Kringloopwinkel is dat geen probleem - zij hebben altijd ruime keuze.
Mijn vondst was licht met rode bloemtakjes. Hij was bewust niet zo wijd, omdat hij vlak bij een muur komt te staan en dus niet kan uitzwaaien.  


Met een rest krijtverf van Wood & wall (Gamma) en een platte kwast schilderde ik 'm in drie keer lichtblauw. Alle keren verdunde ik de verf met water (ongeveer in de verhouding 1:1). Test met het licht aan of je goed op alle plekken geweest bent. Vergeet ook de randjes onder en boven niet.
De lamp zelf heb ik nog wat minder vlekkerig gemaakt, zoals ik gisteren beschreef. Daarvan volgen morgen foto's. Wat een leuk stel samen!

De eerste laag is nooit dekkend

Geen opmerkingen: