woensdag 1 februari 2017

Ze wil ook een vaaslamp!

Thuis hebben wij twee banken tegenover elkaar staan. Boven de ene bank hangt een wandlampje, zodat je er goed kunt lezen. Maar rond de andere bank is geen licht. Enthousiast geworden door het werken met allesvuller, dacht ik: zo'n mooie vaaslamp zou daar niet misstaan.



Ik vond een foeilelijk geel exemplaar bij de Kringloop, met een kapotte en ook te grote kap. Maar de vorm was prima. De lampenvoet streek ik aan met allesvuller van Action. Daarna verfde ik hem met 1 basiskleur (bruine latex muurverf) en maakte die één keer aan met een restje witte krijtverf en eenmaal met wat zwarte schoolbordverf. Zo kun je drie verschillende kleurnuances aanbrengen. Daarna heb ik 'm ingewreven met bloem.
In het stadium van deze foto's vind ik 'm nog te vlekkerig, à la koeienhuid. Om dat weg te werken heb ik later met de basiskleur her en der kleine streepjes gezet en uitgewreven met een extra stevige keukenrol. Zo lopen de kleuren in elkaar over. Wordt vervolgd!
 


 
Ook wikkelde ik touw buiten om de fitting; die was me te glimmend en bewoog
ook nog eens alle kanten op



 
 
 

Geen opmerkingen: