woensdag 8 maart 2017

Tablethoes van oude, leren tas

Een nieuwe tablet in een oude, leren tas. Mijn oude 'werktas' kon ik niet meer gebruiken omdat de draagband was doorgesleten. Hij zag er verder ook gebruikt uit, maar dat vind ik van leer juist mooi. Aangezien ik mijn nieuwe tablet graag nieuw wilde houden, moest er iets van bescherming omheen. Wat was er beter dan de oude tas? 
 

Ik knipte er twee lapjes leer van die net iets ruimer waren dan de tablet en stanste er aan de zijkanten en de onderkant met een tang gaatjes in. Een lastig karweitje. Met een grote stopnaald vlocht ik sisaltouw door de gaatjes.
 

Achterkant
 
Eerst dacht ik: zal ik nog een flap maken aan de bovenkant of een soort sluiting met de leren riempjes die ik van de tas sloopte? Maar dit leer was erg stug om mee te werken en de tablet zit zo precies pas dat hij er niet snel uit zal vallen. De hoes blijft dus aan één kant open.
En omdat de hoes meer op een tafel of kastje ligt dan dat hij in mijn nieuwe leren tas zit, heb ik 'm dit interieurblog ingesmokkeld.


 

Geen opmerkingen: