woensdag 15 maart 2017

Pronkspiegel



Wat zet je op de schouw? Eigenlijk vind ik dat daar in elk geval een spiegel hoort. Een forse, met facetgeslepen glas. Maar dat wordt lastig als er een koperen pijp midden door je schouw loopt.
Toch was ik helemaal weg van de ovale, eiken spiegel die al tijden bij de Kringloper hing. Eerst als set, samen met eentje van dezelfde vorm met een net iets andere lijstversiering. Toen de spiegels los werden aangeboden, wilde ik er graag een hebben.
Aan de wand, tussen de kast en de schouw, vond ik een mooi alternatief voor dit zware gevaarte van 86 x 61 cm.


Maar man vindt dat niks: te druk. De spiegel bleef in de winkel. Totdat man ineens zei: 'Er zou nog wel een spiegel kunnen in het halletje dat ik boven ga timmeren'. Ik stond al bij de kassa.
 
 


Wat is-ie mooi; sierlijk en toch eenvoudig! Wat zou-ie allemaal gezien hebben? Een hoge hoed, een rijglaars? Ik vind het zonde om hem te krijtverven of goud te spuiten, dus denk dat ik hem in kersenkleur ga beitsen.
En  misschien - als ik 'm tegen de wand houd - gaat man alsnog overstag...



Blijft de vraag: wat zet je op de schouw? Wat heb jij op de schouw staan? Suggesties welkom!

Geen opmerkingen: