maandag 18 december 2017

Engelengeduld

Ik hou van haken en kijk regelmatig vol bewondering op deze website van een zekere Uljana. Zij haakt met minimini-haaknaalden en naaigaren. Dat is mij te petieterig, maar haar kerstengel kon ik niet weerstaan. Hij werd wel wat groter dan die van haar (13 centimeter aan de haak), want ik gebruikte haaknaald 2 en dunne katoen. Uljana geeft het patroon in het Engels en niet volledig. De vleugels heb ik erbij gehaakt van dit blog. Oren heb ik zelf verzonnen. 
Tijdens het werkje - vooral toen de oren erop zaten - zag het menneke er meer uit als Dracula, maar de roze wasco op de wangetjes en de halo van zilverdraad transformeerden hem toch in een ware kerstengel.


Er zitten best wat uurtjes haakwerk in zo'n poppetje. Dus naast katoenresten, vulling, wasco, een haak- en een stopnaald heb je dit vooral nodig: engelengeduld.



Geen opmerkingen: