woensdag 17 januari 2018

Knopen tellen


Macrameeën; is dat leuk? Ik wilde het eens uitproberen. Op YouTube staan er genoeg filmpjes en ik volgde deze. De mevrouw doet het langzaam voor en laat het goed zien. 
Als materiaal kocht ik een bol chenille van Zeeman. Don't try this at home, want de chenilledraadjes laten snel los. In huis sneeuwde het en zeker als je moet uithalen - en geloof me: dat moet je als beginner - ziet de draad er steeds armoediger uit.
Ik maakte het op een rotan kleerhanger, net breed genoeg voor dit werkje.



Ondanks fouten en de materiaalfrustratie vond ik het een relaxte bezigheid. De video is nog geen 40 minuten maar ik heb er uren en uren over gedaan. Mijn werkje lijkt slechts vaag op het voorbeeld, omdat mijn "knopjes", in vaktermen: cordonknopen, niet strak geknoopt zijn langs de middenvorm. 
Nu zit ik met een amateuristische macraméhanger die ik ook redelijk oubollig vind om op te hangen. Het was een experiment. Nu ik diverse knopen ken, zou ik iets nuttigers kunnen maken, een plantenhanger? Ideeën welkom.







Geen opmerkingen: