donderdag 12 april 2018

Stoel stofferen: voorjaarsklus


Het voorjaar toont zich in tulpen, bloesem en zwaluwen. En in Frankrijk vooral in ontluikende koolzaadvelden en bloeiende meidoorns. Dat betekent dat onze tripjes naar de Bourgogne ook weer beginnen. En wat is dan de weekendactiviteit? Een bezoek aan een brocante. 
Afgelopen week kochten we op zo'n marktje twee stoeltjes voor samen 15 euro. De bekleding moet vernieuwd, maar de schuimrubber zittingen zijn intact en het houtwerk is op een wijkende zijkant na, solide. Wat een leuk project om ze te stofferen! Best een klus, want ze hebben siernagels, waar er overigens meerdere van ontbreken. Die moeten er eerst afgewipt worden en dan denk ik dat ik ze op 1 stoeltje hergebruik. De andere stoel wil ik afwerken met een bandje. 
De fauteuiltjes gaan uiteindelijk naar de slaapkamers boven en omdat die een eigen kleurstelling krijgen, wordt de bekleding ook anders. 


Voor project 1 is de stof al gekocht. Ik heb bewust iets eenvoudigs gekozen, zonder moeilijk patroon, zodat ik me kan concentreren op het stofferen zelf. Het centreren van een patroon is voor gevorderden; voor stoel nummer 2 dus. 
Ik ga er in Frankrijk aan werken, dus no hurries. Het begint als voorjaarsklus, maar tegen de tijd dat we er op kunnen zitten, zal het zomer zijn. En zitten we liever op een tuinstoel...

Geen opmerkingen: