donderdag 4 mei 2017

Eetkamerstoel als proefkonijn

Het liefst laat ik het bankje uit mijn vorige blog zoals hij is, omdat dat origineel is. Maar als de kleur echt niet past bij de rest van de meubels, wil ik hem verven. Verven gaat goed met gladde meubelstof, maar velours wordt lastig. Ik kwam deze tutorial tegen, waar ik het meest aan heb.
Toch blijft het eng en je wilt zoiets liever eerst uitproberen, voor zo'n mooi bankje eraan moet geloven. Laat ik nou al 1,5 jaar boven een oude, eiken eetkamerstoel hebben staan met soortgelijke stof in ongeveer dezelfde kleur. Die mag proefkonijn zijn! De stoel was eigenlijk een grapje en hoorde bij het afscheidscadeau van collega's, toen ik met werken stopte. Hij is een beetje houtenklazig, maar heeft mooi


 
houtsnijwerk. Als ik hem schilder, mag hij een van de toekomstige slaapkamers in Frankrijk opsieren. Ik heb hem vandaag schoongemaakt met StMarc en wil de stof gaan schilderen met Sundew van Pure & Original, een lichtgele krijtverf. Misschien het houtwerk ook wel.
Wordt vervolgd.

 
 

Geen opmerkingen: